Заслужава си да хвърлим един поглед върху някои други филми, които отразяват важността на Хироновите цели по това време.

Излизането на филма “Междузвездни войни” на 25 май 1977г и разширеният му сезон е бил подходящ преамбюл към актуалното откриване на Хирон. Отново физическото приключение във физическия космос отразява огледално нашия духовно / лечебно пътешествие в метафизичния космос. Темите на “Силата” и “Тъмната страна” са били много Хиронични. Дарт Вейдър, скрит зад маската си, първоначално въплъщение на Тъмната страна, неминуемо се превръща в част от всички нас. Той неизбежно триумфира в завръщане към светлината и разбулването на Аза зад маската. Самата Сила е била вид символично изобразяване на духа/Бог/единството, което свързва всички нас. Всичко, което трябва да направим е да се приспособим към това. То е Водеща Ръка.

Тази поредица филми е засегнала много други теми. Не претендираме, че филмите от този род съдържат всички най-дълбоки тайни на философията и душата …нито те претендират да го правят. Те са създадени за развлечение на масите. Въпреки това, когато такива неща имат същия безподобен ефект върху хората, това е поради заложените теми-резониращи дълбоко в нас.

Друг филм, който си струва да се погледне е “Близки срещи от третия вид” , излязъл през ноември 1977 само седмици след откриването на Хирон./ Погледнете Карта 1 – Близки срещи/ Съвпадът на Плутон и Северния Възел e пренесен през актуалното откриване на Хирон, показващо дългосрочната съдба на човечеството да достигне външните хоризонти на соларната система и отвъд. Пребивавайки в 4-ти дом – домът на къщата, природата и планетата Земя – той поставя въпроса “Къде е домът?” В този филм Космосът идва право в двора ни. Ние сме обединени с друг живот в космоса, усещаме сродство. Хирон ретрограден в Телец в 11-ти дом, паралел с Луната, секстил Юпитер в Рак и образуващ тригон със Сатурн в Дева, ни пита: “ Дали нашият дом е така сигурен, постоянен и стабилен, както си мислим? Или се нуждаем да разширим дефиницията си за “дом” като включим по-голяма картина?”

CHART 1 – CLOSE ENCOUNTERS

Classic science-fiction film.
Close Encounters – Natal Chart

Nov 16 1977, 8:00 pm, EDT +4:00

New York New York, 40°N42’51”, 074°W00’23”

Geocentric Tropical Zodiac

Koch Houses, True Node

Koch Houses, True Node

 

 “ЕТ”- 13 юни 1982г / Вижте Карта 2/ Йод от Хирон, Плутон и Нептун срещу осветяващия въпрос “Къде е домът?” Потърсена е нова перспектива, индикирана от Хирон във фокалната точка на йода. Виждаме себе си в огледалото на ET, отделени от дома, странници в странна земя, но намиращи контакт с нея, връзка и емпатия с вътрешното си дете. Паралелът от Хирон и Меркурий донася нашите Рани до съзнанието ни, способни за момент да комуникираме, изразяваме и споделяме самотата си с другите.

CHART 2 – ET

Another classic science-fiction film. Note the yod planetary pattern of Chiron in Taurus with Jupiter and Neptune.

ET – Natal Chart

Jun 13 1982, 8:00 pm, EDT +4:00

New York New York, 40°N42’51”, 074°W00’23”

Geocentric Tropical Zodiac

Koch Houses, True Node

“Ghostbusters” е друг филм, който може да погледнем накратко – появил се е на 8 юни 1984г. / Вижте карта 3 – Ghostbusters/ Този наглед безобиден и външно абсурден филм отразява сериозното придвижване на съзнанието през времето: опит за контакт с живота след смъртта, съзнанието отвъд царството на физическия свят и извънземните. Това е било видимо забелязано в появата и практикуването на channeling.

CHART 3 – GHOSTBUSTERS

A seemingly innocuous and flippant film with deeper ramifications and underlying themes.

Ghostbusters – Natal Chart

Jun 8 1984, 8:00 pm, EDT +4:00

New York New York, 40°N42’51”, 074°W00’23”

Geocentric Tropical Zodiac

Koch Houses, True Node

Channeling / Каналът/ се е свързвал пряко със съвпада на Хирон и Северния Възел в Близнаци през 1984г. Ние ще дискутираме повтарящия се съвпад на Хирон със Северния Възел в различните знаци малко по-късно. Достатъчно е да се каже, че феномена на контакта през канала с чуждо/извънземно съзнание – по-често се е асоциирало със знака Близнаци и планетите Уран, Меркурий и Хирон. Въвличането на Северния Възел придава на дадения феномен по-широк смисъл и по-глобално влияние. Всички тези елементи присъстват в картата на “Ghostbusters”.

Още повече, картата отклонява необикновеното формирование от пет планети състоящо се от паралели и контра-паралели / Слънце, Венера, Юпитер, Уран и Нептун/, индикиращо далеч достигната сила /Слънце/, финансов успех / Венера, Юпитер/, спектакъл / Уран/ и харизма /Нептун/ в заложените теми от филма. Лекомисленото третиране на материята в този филм е показателна за Близнашкото чувство за хумор. Сюжети като този, предизвикващи много страхове и въпроси са извадени на светло. Филмът наистина вади страховете ни на светло, като им придава хумористична форма.

Последния филм, на който ще се спрем не попада в категорията “научна фантастика” е “Общество на мъртвите поети” , излязъл на 2 юни 1989г . По време на излизането на филма Хирон е бил в средата на последната му опозиция към Уран, Сатурн и Нептун. Тя също попада и в 8-и дом на смъртта, предизвиквайки илюзията за смъртта с новооткрита сила. Ретрограден Меркурий в Т-квадрат към Възлите е неспособен да говори за най-дълбокото желание на духовното сърце – неспособен да провъзгласи какво знае за съдбата си. Така ние сме изправени пред избор: да опознаем вътрешната си истина или да умрем. Интересно, тази карта има безпрецедентни 15 основни паралели и контра-паралели, включително затъмнението на Сатурн и Нептун, всички индикативни за силата и влиянието на филма и за безвременната уместност на неговите послания.

CHART 4 – DEAD POETS SOCIETY

A classic film with obvious Chironic themes.

Dead Poets Society – Natal Chart

Jun 2 1989, 8:00 pm, EDT +4:00

New York New York, 40°N42’51”, 074°W00’23”

Geocentric Tropical Zodiac

Koch Houses, True Node

 

Главният герой на филма – студент изучаващ английска литература – персонифицира всичко това. Неговата дилема е била дали да следва страстта на сърцето си – сценична кариера – или да се придържа към плановете на родителите си за неговия живот /Сатурн/. Попаднал в безизходица на съзнанието и неспособен да види друга възможност, той избира да умре. Хирон ни учи, че когато се сблъскаме с противоречива, несъстоятелна и неопределимо болезнена ситуация, понякога е задължително да направим крачка назад преди да се придвижим напред. Понякога смъртта на статичните и укрепени форми е задължителна, тъй като отваря пътя към раждането на нови, по-подходящи за времето си форми.

Рачешкият Хирон загатва: дали той наистина умира? Къде се издига съзнанието / изцелява/развива/ от пепелта на видимата смърт? Във филма триумфът на духа е показан във финалната сцена. Тук останалите студенти застават пред чиновете си, отхвърляйки статуквото на Сатурн и скандират: “ Капитане…мой капитане” на техния учител и духовен ментор. Тези останали студенти са чули и осъзнали желанието на духовното си сърце и подтикнати от смъртта на приятеля си, сега решават да “сграбчат мига” – да засияят пред лицето на установеното status quo.

Martin Lass © 2003